
premsaeuib 26/01/2026 - 16:16:36 | ![]() ![]() |
ESQUERRA UNIDA MALLORCA DONA SUPORT ALS TREBALLADORS DE SFM I EXIGEIX UN TREN PÚBLIC, SEGUR I DE QUALITAT
La formació denuncia la gestió externalitzada del servei, reclama la creació immediata del Comitè de Seguretat Ferroviària i anuncia iniciatives parlamentàries.
Esquerra Unida de Mallorca expressa tot el seu suport als treballadors i treballadores de SFM, que aquest dilluns celebraran una assemblea per decidir la possible convocatòria d’aturades davant la manca de respostes per part de la gerència als problemes de seguretat i manteniment del servei ferroviari.
Des d’Esquerra Unida Mallorca denunciem un model de gestió basat en l’externalització, les retallades de personal i la manca de control sobre les empreses subcontractades, que ha derivat en un manteniment i una seguretat low cost impropis d’un servei públic essencial. No volem un tren privatitzat, opac i amb riscos tant per als treballadors com per a les persones usuàries.
Exigim a SFM que adopti de manera immediata totes les mesures necessàries per garantir un servei ferroviari segur i de qualitat a Mallorca, així com la constitució urgent del Comitè de Seguretat Ferroviària, acordat l’any 2022 amb els representants dels treballadors i que, a dia d’avui, encara no s’ha creat.
El coordinador d’EUIB i diputat al Parlament de les Illes Balears, José María García, registrarà una bateria de preguntes a la Conselleria i sol·licitarà la compareixença del conseller i de la gerència de SFM a la Comissió d’Ordenació Territorial, Habitatge i Mobilitat perquè donin compte de les reivindicacions i queixes dels treballadors de SFM.
El tren de Mallorca ha de ser un servei 100 % públic, segur i al servei de la ciutadania.


- La sanidad privada en Islas Baleares atiende el 44% de las urgencias y realiza el 37% de las intervenciones quirúrgicas.
- Baleares mantiene en abril el ritmo de reducción del desempleo anual (-7,8%) una vez superada la Semana Santa
- El Consell de Mallorca consolida los 3 millones de euros de la línea de ayudas económicas para financiar residencias municipales
- SOLO EL 2 % DE LOS EDIFICIOS EN LAS ISLAS BALEARES ES PLENAMENTE ACCESIBLE PARA LAS PERSONAS CON MOVILIDAD REDUCIDA
- POSSESSIONS DE FELANITX
- PortsIB recupera las Banderas Azules de Portocolom (Felanitx) y Sóller, también el Club Náutico de Porto Cristo, Colònia de Sant Jordi, Cala Figuera y 33 playas de Baleares con distintivo
- Manacor impulsa un cens comercial pioner per reforçar, modernitzar i digitalitzar. 1.364 establiments actius, el sector serveis el 47,5 % del total, el comerç el 40,2 % i la restauració el 12,3 %
- El Ayuntamiento de Inca implanta un nuevo Sistema de Información Geográfica (GIS) para mejorar la gestión municipal y el acceso a la información, geolocalizar las consultas de todo tipo
- Felanitx es vesteix de “Colors de Primavera, Art i creativitat” per la Fira de Maig, enguany tendrà lloc entre els dies 8 i 10 se convida a gaudir de la cultura, l'artesania i el comerç de proximitat
- El Judo Renshinkan Manacor y Llevant organiza una acampada con 40 deportistas de la Academia entre 13 a 60 años, mixto, durante un fin de semana y el balance muy positivo











































