
conselldemallorca.net 27/01/2026 - 09:21:26 | ![]() ![]() |
El Consell de Mallorca inaugura la III edició de les Trobades de Corals de Gent Gran amb prop de 700 participants durant quatre dies
La iniciativa dona visibilitat al treball musical dels cantaires i converteix el cant coral en una cita cultural amb la participació de 23 corals d’arreu de Mallorca
El Consell de Mallorca ha inaugurat la III edició de les Trobades de Corals de Gent Gran, una iniciativa emmarcada en el programa de Promoció Sociocultural que reunirà, al llarg de quatre dies, prop de 700 cantaires integrats en 23 corals procedents de diferents municipis de l’illa.
Aquesta trobada musical, que se celebra del 26 al 29 de gener, recorrerà diversos espais culturals de Mallorca —l’Auditori de Peguera, l’Auditori Cap Vermell de Capdepera, l’Auditori de Porreres i l’església de la Residència Sant Josep de Palma— amb actuacions obertes al públic.
La iniciativa permet donar visibilitat al treball musical que les corals de persones grans desenvolupen al llarg de tot l’any i convertir-la en una cita cultural compartida arreu de l’illa, alhora que ofereix un espai de trobada que reforça la constància, la motivació i la relació social a través del cant coral.
En la seva intervenció, el president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, ha destacat que «aquestes activitats són fruit d’escoltar directament les necessitats de les persones grans, que ens traslladen que volen continuar participant en les trobades, sortir i compartir espais com aquest, perquè els permet fruir de la música i de la convivència». A més, ha assenyalat que «la participació creix any rere any i que aquestes trobades ja s’han consolidat dins el calendari d’activitats més esperades. Per això, al Consell continuam impulsant iniciatives com aquesta, que responen exactament al que ells ens demanen i que tenen una acollida molt positiva».
El primer concert s’ha celebrat avui a l’Auditori de Peguera, amb la participació de les corals Son Dameto, Som d’Aquí d’Esment Club d’Oci de Son Fortesa, Persones Majors i Pensionistes de Badia Gran i s’Arenal de Llucmajor, Persones Majors de Sant Joan, l’Associació d’Alumnes de la Universitat Oberta per a Majors i Gent Gran El Toro.
Les Trobades continuaran demà, 27 de gener, a l’Auditori Cap Vermell de Capdepera, amb les corals Es Jonquet, Gent Gran del Camp Rodó, Gent Gran d’Alcúdia, Nostàlgics i Gabellina de Capdepera.
Dia 28 de gener, l’Auditori de Porreres acollirà les actuacions de les corals Jovenea des Turó de Persones Majors de Montuïri, Esplai Gent Gran Es Fortí, Amics Tercera Edat de Bona Gent, Cor Major Tercera Edat de Binissalem, Persones Majors de Son Sardina i Persones Majors des Porreres.
Finalment, la cloenda tindrà lloc el 29 de gener a les 17 h a l’Església de la Residència Sant Josep (Palma), amb la participació de les corals Majors del Centre Cívic de la Colònia de Sant Jordi, Real Hermandad de Veteranos y de la Guardia Civil, Persones Majors de Nou Llevant, Sant Joan d’Àvila, Persones Majors des Turó de Pòrtol i la Germandat de Mestres Jubilats i Mestres Jubilades de les Illes Balears.


- La sanidad privada en Islas Baleares atiende el 44% de las urgencias y realiza el 37% de las intervenciones quirúrgicas.
- Baleares mantiene en abril el ritmo de reducción del desempleo anual (-7,8%) una vez superada la Semana Santa
- El Consell de Mallorca consolida los 3 millones de euros de la línea de ayudas económicas para financiar residencias municipales
- SOLO EL 2 % DE LOS EDIFICIOS EN LAS ISLAS BALEARES ES PLENAMENTE ACCESIBLE PARA LAS PERSONAS CON MOVILIDAD REDUCIDA
- POSSESSIONS DE FELANITX
- PortsIB recupera las Banderas Azules de Portocolom (Felanitx) y Sóller, también el Club Náutico de Porto Cristo, Colònia de Sant Jordi, Cala Figuera y 33 playas de Baleares con distintivo
- Manacor impulsa un cens comercial pioner per reforçar, modernitzar i digitalitzar. 1.364 establiments actius, el sector serveis el 47,5 % del total, el comerç el 40,2 % i la restauració el 12,3 %
- El Ayuntamiento de Inca implanta un nuevo Sistema de Información Geográfica (GIS) para mejorar la gestión municipal y el acceso a la información, geolocalizar las consultas de todo tipo
- Felanitx es vesteix de “Colors de Primavera, Art i creativitat” per la Fira de Maig, enguany tendrà lloc entre els dies 8 i 10 se convida a gaudir de la cultura, l'artesania i el comerç de proximitat
- El Judo Renshinkan Manacor y Llevant organiza una acampada con 40 deportistas de la Academia entre 13 a 60 años, mixto, durante un fin de semana y el balance muy positivo











































