
ajsantanyi.net 18/03/2026 - 18:08:19 | ![]() ![]() |

L’Ajuntament de Santanyí inaugura l’exposició MORDER LA TELA d’Adrián Martínez
Adrián Martínez (Eivissa, 1984) presenta MORDER LA TELA, una mostra formada per peces creades amb materials locals i orgànics, com la llana autòctona i els tints naturals, acompanyades d’una sèrie de 12 dibuixos inèdits.
Si bé el llarg procés d’execució de llana enfeltrada proposa una reflexió sobre la relació amb el territori, el discurs formal de totes les obres comparteix la frescor d’unes il·lustracions que reflexionen sobre la pràctica artística com un espai de resistència i pensament crític.
El mateix dia de la inauguració es presentarà el catàleg, el qual compta amb el text del comissari Tolo Cañellas, qui aprofundeix en la condició orgànica com a pretext conceptual.
L’exposició deriva del XII Premi Vila de Santanyí Francisco Bernareggi d’Arts Visuals 2024, del qual Adrián Martínez va resultar guanyador. En aquest sentit, la batlessa de Santanyí, Maria C. Pons, ha destacat que «la convocatòria anual del Premi d’arts visuals suposa una plataforma de projecció per als artistes guardonats, als quals, a més del premi en metàl·lic, se’ls dedica una exposició individual».
Per la seva banda, el regidor de Cultura, Mateu Nadal, ha expressat la satisfacció de l’Ajuntament per comptar amb «un artista de la trajectòria com Adrián Martínez, que ha desenvolupat una carrera sòlida amb exposicions destacades, com la presentada recentment a Es Baluard Museu».
La inauguració es celebrarà el pròxim divendres 20 de març a les 19.00 h a la Casa de Cultura Ses Cases Noves de Santanyí.
L’exposició romandrà oberta al públic fins al dissabte 2 de maig de 2026.


- Carta al director: “Después de 3 meses de mi última denuncia la cosa sigue igual. El Centro de Salud de S'Illot está con el suelo levantado para amenaza de las personas mayores, residentes en general”
- El Consell de Mallorca consolida la ampliación del Servicio de Atención Integral a Domicilio para personas mayores, con 18.400 horas mensuales, un aumento del 41,5 %
- Bando en Campos y Sant Llorenç debido a la sequía: Se declara el agua de la red pública no apta para el consumo humano y se recomienda no utilizarla para beber ni para cocinar, prohibido llenar piscinas, regar huertos y jardines
- CAÑADAS DENUNCIA QUE BALEARES YA SUPERA LOS 5.200 ILEGALES: «ESTO NO ES NORMAL, ES UNA INVASIÓN CONSTANTE»
- VOX RECLAMA AL CONSELL IMPULSAR Y APOYAR A LOS CREADORES DE CONTENIDO DIGITAL EN ESPAÑOL EN MALLORCA
- El PP pide la comparecencia del delegado del Gobierno en el Parlament por los informes sobre entradas de inmigrantes en Balears citados por Sánchez en el Congreso
- Felix Balshaw se proclama campeón del Rafa Nadal Open by Movistar 2026
- Intervienen 700 artículos destinados a la venta ilegal en Cala Millor. La actuación en la avenida Cristòfol Colom se saldó también con la inmovilización de un vehículo utilizado para transportar la mercancía
- Confirman presencia de víctimas vinculadas a la Guerra Civil en las excavaciones del cementerio de Son Servera, 2 enterramientos con munición y otros elementos compatibles con hombres muertos
- El presidente Galmés asiste a la primera Diada del Caballo Mallorquín











































