
mancomunitatplademallorca.net 27/03/2026 - 12:04:29 | ![]() ![]() |

La Mancomunitat del Pla de Mallorca adjudica el pla de formació en TIC i turisme sostenible finançat amb fons europeus
La Mancomunitat del Pla de Mallorca ha adjudicat el contracte per al disseny, planificació, impartició i avaluació del Pla de Formació en Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) i turisme sostenible, en el marc del Pla de Sostenibilitat Turística en Destí (PSTD) i finançat amb fons europeus Next Generation EU.
El contracte ha estat adjudicat a l’empresa INNOTUR Consultoria i Innovació, S.L. per un import total de 78.750 euros (IVA exclòs), distribuït en dos lots: un destinat a la formació en TIC aplicades al turisme i un altre centrat en turisme sostenible i gestió del destí. La durada prevista del contracte és de quatre mesos, i es desenvoluparà íntegrament dins l’àmbit territorial del Pla de Mallorca.
El projecte té com a objectiu reforçar les capacitats digitals i sostenibles del sector turístic local, tant en l’àmbit públic com privat, mitjançant un programa formatiu integral i adaptat a les necessitats del territori.
En concret, l’empresa adjudicatària haurà de dur a terme el disseny pedagògic complet del pla de formació, incloent l’anàlisi de necessitats formatives, la definició d’itineraris i continguts específics, així com l’elaboració de materials didàctics i recursos digitals reutilitzables. També serà responsable de la creació i gestió d’una aula virtual i d’un entorn d’aprenentatge en línia que faciliti el seguiment dels participants.
Pel que fa a la impartició, es desenvoluparan accions formatives en diferents formats — presencial, en línia o mixt— orientades a la digitalització del sector turístic, incloent competències en eines tecnològiques, màrqueting digital, gestió de dades i innovació aplicada al turisme. Paral·lelament, el lot de turisme sostenible abordarà continguts relacionats amb la gestió responsable del destí, la sostenibilitat ambiental, la creació de productes turístics sostenibles i la dinamització del territori.
El contracte inclou igualment accions d’assessorament individualitzat a empreses i tècnics, l’organització de jornades divulgatives i activitats de sensibilització, així com el seguiment continu, l’avaluació dels resultats i la certificació de les persones participants.
Des de la Mancomunitat del Pla de Mallorca es destaca que aquesta iniciativa “permetrà avançar en la modernització del destí turístic, millorant la competitivitat de les empreses locals i promovent un model més sostenible i adaptat als reptes actuals”. Així mateix, es subratlla la
importància d’aquest tipus de projectes per a la correcta execució dels fons europeus vinculats al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
L’adjudicació es va formalitzar el 26 de març de 2026, després d’un procediment obert simplificat amb licitació electrònica, en el qual es varen valorar tant criteris tècnics com econòmics per determinar la millor relació qualitat-preu.
Aquest pla de formació constitueix una actuació estratègica dins el PSTD del Pla de Mallorca, orientada a impulsar la transició digital i ecològica del territori, millorar la qualificació dels professionals i fomentar un desenvolupament turístic més equilibrat, innovador i sostenible.


- Carta al director: “Después de 3 meses de mi última denuncia la cosa sigue igual. El Centro de Salud de S'Illot está con el suelo levantado para amenaza de las personas mayores, residentes en general”
- El Consell de Mallorca consolida la ampliación del Servicio de Atención Integral a Domicilio para personas mayores, con 18.400 horas mensuales, un aumento del 41,5 %
- Bando en Campos y Sant Llorenç debido a la sequía: Se declara el agua de la red pública no apta para el consumo humano y se recomienda no utilizarla para beber ni para cocinar, prohibido llenar piscinas, regar huertos y jardines
- CAÑADAS DENUNCIA QUE BALEARES YA SUPERA LOS 5.200 ILEGALES: «ESTO NO ES NORMAL, ES UNA INVASIÓN CONSTANTE»
- VOX RECLAMA AL CONSELL IMPULSAR Y APOYAR A LOS CREADORES DE CONTENIDO DIGITAL EN ESPAÑOL EN MALLORCA
- El PP pide la comparecencia del delegado del Gobierno en el Parlament por los informes sobre entradas de inmigrantes en Balears citados por Sánchez en el Congreso
- Felix Balshaw se proclama campeón del Rafa Nadal Open by Movistar 2026
- Intervienen 700 artículos destinados a la venta ilegal en Cala Millor. La actuación en la avenida Cristòfol Colom se saldó también con la inmovilización de un vehículo utilizado para transportar la mercancía
- Confirman presencia de víctimas vinculadas a la Guerra Civil en las excavaciones del cementerio de Son Servera, 2 enterramientos con munición y otros elementos compatibles con hombres muertos
- El presidente Galmés asiste a la primera Diada del Caballo Mallorquín











































